söndag 11 september 2011

Nedräkning =))

Nedräkning....ja det kan man lugnt säga. Tänk att det bara är tre dagar kvar tills det är dags för den lilla bebben i magen att titta ut. Den olydiga lilla bebben som inte vill vända sig åt rätt håll och lilla vet vi ju inte.

Ella vägde ju bara 3 kg när hon föddes och denna bebbe har vi ju ingen aning om storlek på. Det skall iallafall bli otroligt skönt när det blir onsdag och snittet är gjort och bebben är hos oss. Har kännt nu sista veckan att jag inte orkar någonting längre. Jag känner mig helt slut fysiskt just nu, mår illa mest hela tiden och har himla ont så fort jag gör något.

Här kommer det iallafall kort på mig och magen igen.......
.......svårt att förstå att magen och kroppen är skapt att växa som den gör under en graviditet.....häftigt är det att känna det lilla livet röra sig där inne i min kropp.


Idag har jag varit hos Annika på Me&i party. Skulle vilja köpt så himla mycket men jag väntar ett tag tills man vet könet på den nya individen som kommer på onsdag.

Ella fick iallafall en ny tunika.....kunde inte låta bli.........

....och för att matcha till bebben så fick det bli en neutral body som ju faktiskt både killar och tjejer kan ha.

Kände mig nöjd att jag inte handlade mera denna gång. Det är lätt att tömma plånboken på kläder till barnen för det finns så himla mycket fint att välja på

Nej nu gott folk skall jag inta min sköna säng...för sova lär man väl inte få göra så mycket efter onsdagen antar jag. Risken att vi får ett lika snällt barn som Ella alltid varit som inte knorrat så mycket på nätterna är väl ganska liten misstänker jag.....och sova har jag inga större problem med just nu. Problemet ligger väl mest i att man inte kan röra sig så bra i sänghalmen. Men det hoppas jag oxå går över efter onsdag.

Kramelikram
LOTTIS

3 kommentarer:

Bonn-Anna sa...

Säker på att det inte är två små liv därinne? ;-)
Helt otroligt som du skriver att man kan förändras så i kroppen. Förstår att det ska bli skönt att bli av med magen, den har verkligen "tagit över" din kropp. Håller tummarna för att allt går bra och att det kommer ut en söt liten bebbe som sover lika gott som Ella om nätterna.

Stor kram och lycka till!!!

Anonym sa...

Längtar tills att vi träffa er och bebben!

//Jyske

Systeryster sa...

Längtar......och väntar.....och väntar...........................
Nu är det snart onsdag!

Kramelikramar!