tisdag 27 september 2011

Bebben har anlänt nu =)

Nu så är det väl dags att uppdatera lite.....det har ju trots allt hänt en del på sista tiden kan man ju lugnt säga.

Bebben har ju anlänt........

.....här är det dagen D den 14/9, klockan är 08:37 och jag är förberedd för det planerade snittet. sitter på sängen på förlossningen och väntar med blandade känslor på att få gå ner till operation och plocka ut min lilla skatt.


Eftersom bebben legat på tvären så trodde ju dom flesta att det var en kille som inte förstått vilket håll han skulle ligga åt....men ut kommer det en tjej.

Får jag lov att presentera Inez Nordkvist endast ett par minuter gammal. Hon vägde 4380 g och var 53 cm lång. Lite större än storasyster Ella som bara vägde 3165 g och var 48 cm.

En stolt pappa med sin nyfödda dotter.

Inez hade väldigt lågt blodsocker vid födseln så efter ett par timmar tas beslutet att hon skall till neonatalen i Eskilstuna.....Inez får åka ambulans och pappa tar sin egen bil dit. Jag får ligga kvar på uppvaket tills kl 21:00 på kvällen då jag inte mår så bra och bara kräks vad jag än stoppar i mig. Det var jobbigt att inte få håll sin nyfödda dotter innan hon for till Eskilstuna.

Morgonen efter mår jag bättre men har hon i snitt såret såklart. Jag får åka ambulans till Eskilstuna jag med och får då äntligen träffa min lilla Inez.
Inez får sockerdropp som sitter i huvudet och får senare under dagen även en sond i näsan för att vi skall kunna ge henne mat genom. Det är svårt att koppa dessa små gryn.

På fredagen kommer storasyster på besök för att träffa sin lillasyster. Lite konstigt tycker Ella att det är med alla slangar överallt på lillasyster. Men hon bestämmer iallafall att hon skall heta Inez Nordkvist.

Mammas lilla lilla plutta =))

Man blir trött av att vara mamma.

Första gången som Ella håller i sin lillasyster.......mina små änglar =)))


Nu är vi hemma och alla mår bra. Inez går upp lite sakta i vikt bara men kommer snart att växa till sig och kommer dessutom säkert att gå om storasyster storleks mässigt. När Ella var 3 månader så hade hon fortfarande strl 50/56 och det tror jag inte att Inez kommer att ha.

Skriver mera en annan dag.

Tjingeling
LOTTIS

2 kommentarer:

Åsa sa...

grattis till Inez :)..skönt att ni mår bättre nu
kram Åsa

Anonym sa...

Grattis till bebben!