söndag 28 augusti 2011

Redo för ankomst =))

Livet går fort när man har roligt.....nu är snart denna helg till ändå.
Tycker att det har varit en bra helg och vi har hunnit med en hel del saker som legat på lista och väntat.

Igår var min syster här med sin familj och vi grillade ihop och barnen lekte och hade roligt.

Idag har det bäddats rent i gäst säng och städats på övervåningen så allt är klart till farmor kommer och tar hand om Ella när det är dags för bebben att komma ut.

Tog lite bilder på magen idag igen.....lite svårt när Ella skall vara med på bilden samtidigt som hon skall se i kameran när man tar fotot........det är svårt att vara på två ställen samtidigt.


Bebben i magen vill ju inte vända sig sätt så i tisdags var vi inne på förlossningen och skulle vända den rätt men det var inte så lätt som man kunde tro. Det beslutades att det kommer att bli ett planerat snitt och datumet är då satt till den 14:e september. Så 5 dagar mellan födelsedagarna kommer våra barn att ha....tur att det inte blir samma dag iallafall.

Hur som helst så är vi mer än väl redo för bebbens ankomst.....i vanlig ordning så är jag ute i god tid. Dom sista två veckorna som är kvar så skall jag bara lata mig och kanske pyssla lite när Ella är på dagis. Det är jag väl värd kan man lugnt säga. Mina botox fötter orkar liksom inte med så mycket längre utan kräver högläge mest hela tiden.

Här kommer det lite bilder på vårt väl förberedda hem.......





Det är bara BB-väskan som inte är riktigt färdig ännu....men imorgon kommer den att bli det....det är lika bra att ha det gjort oxå ifall att det sätter igång tidigare.

Nej nu skall vi gå upp på övervåningen och ha lite söndagsmys framför TV´n har jag lovat Ella....vore ju synd att spara lördagsgodiset som är kvar till nästa lördag, vem vet det kan ju bli gammalt.

Tjingelingens
LOTTIS

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Tycker att det verkar som om du inte har tid med att laga mat eftersom du bebispysslar så mycket. Men vad är det för unge i den magen som ska vara på tvären, vi får hoppas att det bara är innan födseln och inte blir en vana. Lycka till.
Gunilla

Tussa sa...

Väntar med spänning! Tror varje gång du ringer att det är dags:)
Packa BB-väskan NU!!
Hoppas vi ses i veckan!
Kram, kram

Anonym sa...

Vilket rum ska "bebben" ha?

Just nu är jag, mamma och pappa sjuka. Pappa ligger i lunginflammation just nu.

//Jyske