måndag 8 augusti 2011

Bröllop och nya kort =)

Tjoho....jag har fått en riktig svägerska med samma efternamn som jag själv har.

Ja jo som sagt var så i helgen så var vi ju då på bröllop på självaste Kastellet i Vaxholm. Det var min svåger och svägerska som bestämt sig för att äkta varandra. det var ett litet men alldeles lagom bröllop med 22 gäster. Jag fick tom den stora äran att sjunga för brudparet....jag sjöng "så skimrande var aldrig havet" och "Kärleksvisan (av Sarah Dawn Finer).

Det lyckliga brudparet som just blivit förklarade som man och hustru.......

Ella och brudens kusinbarn Cornelia var små söta blomsterflickor och det gick dom inför till 100% vill jag lova.

Roger väntar på förrätten.

Det vackra brudparet =))

Äntligen var det dags för bröllopstårtan....den var för övrigt jättegod =))

Måste ju bara visa dessa fina två gäster men sina fina folkdräkter. Brudens moster till vänster bar en dräkt från Västmanland och min svärmor till höger bar en dräkt från vingåker.

Vaxholms Kastell.

Presenterna vi gav till brudparet var mycket uppskattande.

Självklart så hade jag ju gjort kort oxå.........




När jag ändå höll på så passade jag på att göra ett kort som var ifrån bara Ella. Det var så roligt att göra bröllopskort vilket jag sällan gör så då fick det bli två stycken.


Nej nu orkar jag inte skriva mera för nu säger min kropp att det är dags att gå och lägga sig.

Kramelikram
LOTTIS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med bröllop. Fina kort!

Anita sa...

Kära Lottis! Tack för att du i ord och bild med såväl din blogg och att du hjälper Ella med sin blogg förmedlar vad som händer i er familj m m. Vi som läser uppskattar det mer än du tror! Anders och Emily´s dag vid kastellet var en minnesrik dag och din medverkan med sång på stranden var så fint och så vackert med väl valda sånger. Vi hörs! Kram Anita

Susanne sa...

Hej!
Vill bara skriva några rader och gratulera dig till att du fått en "riktig" svägerska nu, som du själv uttrycker det. Det är jättekul att ha och din svägerska är verkligen rar. Grattis, grattis!
Måste även få säga att Anitas kommentar är jättefin. Den berörde mig mycket!

Det var allt från mig!

Många kramar till Er alla inklusive "Magen"-Vilgott:)!