tisdag 23 augusti 2011

Planerat snitt =((

Jaha då har vi varit på ultraljud idag igen.......bebben vill INTE vända sig åt rätt håll utan ligger fortfarande på tvären. Eller rättare sagt så skulle dom prova att vända bebben idag men dom har svårt att känna hur den ligger så då bestämdes det att det blir snitt istället.

Lite snuvad på vaginal förlossning känns det ju som att jag blir men å andra sidan så med ett planerat snitt så kommer vi ju att veta datumet då bebben kommer och kan planera utefter det datumet. Folk har ju blivit snittade förut så det kommer att gå jättebra.

Inte nog med att jag har mått hemskt illa under denna graviditet så har jag nu börjat att få svullna fötter oxå......det är klart att sitter jag mest en dag så svullnar fötterna direkt men vissa kvällar så är fötterna verkligen svullna......kortet nedan visar en sådan kväll.......
.......det känns i fötterna som om jag har fått en trippel botox...typ.

Igår kväll så tog vi kort på magen igen.......

Ja den växer så det knakar.

Det är skönt att det är över snart för nu börjar det bli jobbigt att inte kunna röra sig som man vill.....man tappar saker på golvet och får inte upp dom utan hjälp.....ja jag tror att ni vet vad jag menar, man är allmänt otymplig och det är jobbigt.

Vi är väl förberedda här hemma iallafall. Sängen finns på plats och i helgen kommer skötbordet att ställas på rätt plats, barnvakt till Ella är fixat och bebbens garderob med kläder är klar.......känns bra.

Nej nu skall jag sätta mig bredvid Ella i soffan och slötitta på barnkanelen en stund tror jag.

Kramelikram
LOTTIS

2 kommentarer:

Malin sa...

Snitt är inte så farligt:) Jag har ju gjort det fyra gånge ju:) Fin blogg du har.

Anonym sa...

Tror det kommer gå jättebra!

Hoppas vi kan träffas framot helgen!
//Jyske