fredag 5 november 2010

Ett gäng med julkort!

Ja så kom jag då till skott med att uppdatera......äntligen.

Nu är förskylningarna ett minne blott och vi hoppas att vi klarar oss resten av året nu (önsketänkande). Ella har klarat sig en hel månad nu men sist var det jag som fick vara hemma och vara sjuk, men nu är jag frisk igen.

Jag mår t.om så bra nu så jag har fått en riktig pysselanda.....jag skulle kunna sitta och pyssla hela dagarna känns det som just nu. I onsdags så var jag hos Nina och pysslade på kvällen.....roligt roligt.

Här kommer det lite julkort som jag har knåpat ihop, dom skall vi ge till Ellas dagisfröknar är det tänkt.

Första kortet skall vi ge till fröken Eva......


....andra kortet blir till fröken Hilde......


....tredje kortet skall fröken Ninni få......


....och sist men inte minst, detta kort skall vi ge till fröken Kerstin som för övrigt är Ellas fröken (det är henne vi går till när det är samtal).


Vet inte om jag har berättat det men för en tid sedan så började vi köpa ""Linas Matkasse"". Det kommer en matkasse varannan måndag kväll och det är rätt spännande vad som ligger i matkassen.
En del recept har varit jättegoda andra lite mindre och en del inte alls goda.....men så är det ju. En rätt jag gjorde var Gulachgryta och det var så himla gott. Dukar man dessutom lite fint oxå så smakar det ju ännu godare förståss.


Nej gott folk nu är det dags att göra sig klar för att åka till jobbet.
Sov ju middag med Ella idag just för att jag inte skall vara så trött första natten....vi sov faktiskt middag i tre timmar. Jag kommer nog vara pigg inatt och Ella kommer nog vara pigg i kväll till Rogers stora fasa då han brukar vara trött efter en veckas jobbande.

Trevlig helg på er alla som inte skall jobba =)
Kramelikram
LOTTIS

2 kommentarer:

Tussa sa...

Hej!

Verkligen superduperfina kort. Kan inte sluta titta på dom!

När ska jag komma och äta....?!?

Kram Tussa

Liselotte Nordkvist sa...

Tack tack du snälla syster yster.

Kramelikram