söndag 24 oktober 2010

Tre rätters middag & nytt kort!

Idag har min mor & far 40 årig bröllopsdag. Så det passade vi på att fira tillsammans med dom (fast igår visserligen). Min syster och jag ställde oss och gjorde en trerättersmiddag till deras ära.

Menyn så ut som följer:

Halstrade pilgrimsmusslor med gratinerade ostpinnar.

Örtbakad fläskfile med hasselbackspotatis & portvinsås.

Frozen cheesecake med jordgubbar.

Ostpinnarna innan dom åkte in i ugnen.


Örtbakade fläslfilen.


Här är varmrätten upplagd på tallriken =)


Cheesecaken med jordgubbar.....mums i monstrets mage.


Sen gjorde jag ju ett kort till dom oxå såklart...........


....alla hjärtan har jag stämplat ut med min nya Cuttlebug maskin....

....det är viktigt att tala om vart korten kommer ifrån.
Måste säga att jag blev riktigt nöjd med kortet. För att inte ha någon insperation alls så blev det ju ett riktigt bra kort.

Tänk vilka små solstrålar till barn vi har min syster och jag. det är klart att så här glada är dom ju inte hela tiden förståss. Kan ju tala om att Ella fick världens utbrott när förrätten dukades fram så hon åkte ifrån bordet en stund. Men restenav kvällen gick det bra. Barn och karlar är ju bra konstiga ibland =)
Nej nu har jag lovat Ella att vi skall gå upp på övervåningen, Jag har nämligen plockat fram mina barbiedockor med alla dess tillbehör och Ella tyckte det var såååå roligt att greja med.
Men innan skall jag nog ta mig en ipren tablett så mitt halsonda försvinner.
Ha en fortsatt trevlig söndag
Kram LOTTIS

3 kommentarer:

Farmor sa...

Hej Lottis
Det var väl en lyckad dag att bjuda föräldrarna på middag på deras bröllopsdag! Det kändes gott i munnen utan att känna lukten från tillagningen och så vackert upplägg på tallriken! Du hade också ett fint handgjort kort därtill! Stort Tack för din insats att meddela släkt och vänner via bloggen om vardagens små och stora händelser, fortsätt kämpa! Jag som tittar uppskattar Ditt arbete. Kram Anita

Lillasyster sa...

Hej!
Tack för igår! Vad trevligt vi hade det:)!!!
Med två kockar blir det faktiskt bättre soppa!!!!
Kramelikram lillasyster

Anonym sa...

Hej!!
Vill bara kommentera det faktum att cheese kakan var fantastiskt god. Lägg gärna ut det fantastiska receptet på din blogg eller maila till mig!
Kramis systra