tisdag 23 mars 2010

Nybakat frukostbröd =)

Phu vilken pers det har varit dom sista dagarna.
Det började i torsdagsmorse då vi vaknade kl 04:00 av att Ella hostade så konstigt. hon kunde inte somna om så efter ett tag så gick Ella och jag upp. När klockan var 06:15 så hade Roger varit uppe och kräkts 1 ggr och Ella 2 ggr. Ella stackarn låg framför tv`n på en madrass i stort sett hela dagen medans Roger låg deckad i sovrummet. Roligare kan man ju kanske ha en helt vanlig torsdag eller......

......torsdagen gick och på fredagen var det ingen som kräktes. Sen kom lördagen och vi trodde att allt var över. Ella var hungrig på morgonen och ville ha gröt så det fick hon. Det gick ju bra och en halv banan till fm mellis......efter att ha sovit middag i 2½ timme så satt hon i soffan med mig och mornade sig lite. Jag reste på mig för att hämta lite kaffe och vad hör jag när jag står i köket och häller upp kaffe i min kopp.......jo en liten Ella som kräks för fullt =(......På hela sig, i soffan och lite på mig. Lite för mycket att äta kanske men hur nekar man sitt barn att äta när hon är så hungrig......stackars liten. Idag tisdag är allt som vanligt igen....Tack o lov för det =)

I lördags så fick jag för mig att vi skulle baka scones till frukosten.....MmmMm gött =) =) =)
Som tur var så hade jag en liten hjälpreda som var villig att hjälpa till. Kan säga att dom två kakorna som Ella naggade såg ut som två bombkrater innan hon var färdig med dom.



Mums !!!!!!!

Var bara tvungen att sätta in detta kort på mina två älsklingar......hur söta som helst =)

Igår var jag hos frissan och blev tillklippt i håret...det var behövligt kan man säga.....sen var jag på Ica Maxi, hann med en tur på City Gross oxå.

Idag blir det storstädning efter helgens sjukstuga......jag har inte kräkt ännu så nu tror jag att det inte blir mera. Ella skall få gå till dagis imorgon igen. Vem vet vi kanske är sjuka igen efter en vecka på dagis =(
Tjingeling på er
LOTTIS

1 kommentar:

mamma Gittan. sa...

Hej Hopp!
Nu kanske jag klarar av ett inlägg själv nästa gång.
Puss o Kram.
Krya på er. Hälsningar Mamma.