torsdag 18 mars 2010

Lite av varje !!!

För inte så längesen så var vi nera i stugan hela familjen för att kolla till så att vi har någonstans att bo i sommar...vore ju synd om taket rasar in. Ella och jag tog med oss mamma & pappa och åkte ner några dagar för dom andra. Bonden hade varit snäll och skotta lite på parkeringen så vi kom in med i allafall två bilar. Men vi fattade nog inte hur mycket snö det var som låg kvar. Vi kom ju som vanligt ner med fullproppad bil och pappa fick äran att ta den första packningen och böra upp till stugan.....väl framme ropar ner till oss """det är ingen fara tjejer...det är bara att gå på skaren""".

Men jag som då väger lite mera kunde ju såklart inte gå på skaren utan sjönk ju ner till låret varje steg jag tog. Jag behöver väl inte säga att det var hemskt jobbigt att packa ur bilen...ännu mindre roligt var det då mamma stod nere vid bilen och skrek av skratt när hon tittade på mina bombkrater jag lyckades åstakomma för varje steg jag tog. Kan säga att det tog 1½ timme att packa ur bilen....det var otroligt jobbigt.

Men dagen efter så lyste solen från en klarblå himmel eller rättare sagt resten av helgen faktiskt. Nedan kommer lite bilder på stugbesöket.


Mina egentillverkade snöskor =)


Mums i monstrets mage.



Dagen idag har inte varit en rolig dag. En ynklig lite Ella ligger och vilar framör tv´n.....nyss kräkts två ggr och det var inte slut med det. Det går magsjuka på Ellas avd på dagis och den lyckades vi adoptera med oss hem i veckan. Roger & Ella har kräkts idag men jag har klarat mig.
Kommer ihåg när jag jobbade på Parkudden och vi fick magsjuka där......vi hade stängt i två månader...det gick bara runt bland boende och personal. Jag åkte på det två ggr...en gång vid midnatt en natt jag jobbade extra och några veckor senare hemma. Jag hoppas att det är bra imorgon eftersom jag skall jobba i helgen.
Nej jag har ju varit vaken sen klockan fyra i morse så nu är det nog läggdags för mig.
Natti,natti
LOTTIS

Inga kommentarer: