lördag 26 december 2009

Julafton över för denna gång :-(

Då var julafton över för denna gång. Tänk vad fort tiden går. Man väntar hela året på julafton och plötsligt så är just den speciella dagen över......men mysigt hade vi i allafall. Vi firade julafton hos min mamma och pappa i Stigtomta, min syster och hennes familj var oxå med. Många klappar var det under granen......ni skulle smälla av om ni såg vårat julklappshav....själv tycker jag att det skall vara så bara.
Det är så roligt att se barnen när det knackar på dörren och tomten kommer in. Ella var inte så rädd för tomten som jag trodde hon skulle vara...kusinen Saga var inte rädd alls...hon gav t.o.m tillbaka paketen hon fick av tomten...kusinen Lowe däremot ville inte ens titta på tomten, kanske nästa år...vem vet.

Igår åkte vi till Ellas Farmor i Strängnäs......och när Ella somnat på kvällen så satte vi oss i vanlig ordning för att spela lite kort. Svärmor ställde fram knäck på bordet som vi skulle smaska på lite. Men hon sa till oss att vi inte fick bita på den för den var rätt så hård. Helt plötsligt så kände jag hur det krasade lite i munnen och såklart hade jag bitit sönder en tand......vill bara poängtera att jag INTE bet eller tuggade på knäcken, men ändå så gick tanden sönder. Min slutsats var att knäck är farligt att äta. För det första så är det nog knark i dom eftersom man inte kan sluta äta av dom och sen är det visst farligt för tänderna.

Lite bilder på självaste julafton kommer ju så klart:


Vi började dagen med att kolla in julstrumpan......och där i lågndet ett par småpaket minsann.


En liten tomtenissa på väg till morfar & mormor för att fira julafton.


I väntan på tomten på passade barnen på att möblera om bland mormors tomtar.....
....från vänster Lowe (snart 4 år), Ella (2 år) och Saga (1½ år).


Mammas lilla underbara prinsessa....:)


Farmor och Ella kollar närmare på den största julklappen under farmors gran.

Summasumarum så har julen varit bra......förutom en lite grej hemma på julaftonsmorgonen.
Jag hade ju köpt en dockvagn till Ella som hon fick hemma på julafton efter frukosten. Hon blev eld och lågor när hon såg att det var en vagn.....det var bara det att när vi satt ihop vagnen så inser jag att den Skrållan dockan som Ella skall få i julklapp av farmor inte kommer att få plast att ligga i vagnen. Problemet var att kvittot hittade vi inte så vi kunde inte lämna tillbaka den och köpa en anna vagn. Men på julklappsutdelningen hos mamma och pappa på kvällen så hittade roger kvittot inslaget i en julklapp som Ella fick......det kan man säga var tur. Så nu kan vi köpa en anna dockvagn där Skrållan får plats att ligga i.
Nu tar jag lite Semester från Bloggen ett bar dagar och passar på att umgås med familjen istället.
Jag passar på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR.......så skriver jag mer efter nyår igen.
GOTT NYTT ÅR
KRAM LOTTA

Inga kommentarer: