söndag 28 juli 2013

Nu är jag här igen =))

Nä nu blev det ju sådär länge mellan uppdateringarna igen.
Men jag är gravid och kan föda vilken dag som helst nu så jag har helt enkelt inte orkat.

Detta har helt klart varit den jobbigaste graviditeten jag haft. Förutom allt illamående och alla kräkningar så i vecka 30 så får jag graviditets diabetes oxå.
Sista månaden så får jag högt blodtryck och får åka varannan dag till förlossningen och ta blodtryckskoll.

Mitt i allt detta så håller vi på att renovera ett nytt rum till Ella på övervåningen, vi försöker överleva i denna tropiska hetta och ja just det vi har ju två barn sen innan oxå som skall sysselsättas och födas osv.

Dessa två ultraljudsbilder är tagna i mars så jag är altså i vecka 20.



Av allt som har varit mot slutet av graviditeten så har man ju nästan glömt bort att fota magen.
Här är jag i vecka 37.

Tanken var att få till ett kort där båda baernen pussar på magen samtidigt,
Men barn är barn och det blev inte riktigt som vi tänkte oss.

Nåväl nu är det BARA 3 dagar kvar til beräknad förlossning och jag vill ingen annat än att värkarna skall starta typ NU. Eftersom jag har fått graviditets diabetes så vill dom att jag föder i Esklilstuna och sen har jag ju åldern emot mig då jag ju har fyllt 40 år. Detta innebär att jag kommer inte tillåtas att gå över tiden något alls vad jag förstår, för då startar dom igång hela förlossningen.
Imorgon måndag är det ultraljud och barnmorskebesök igen så får vi se vad som händer efter det.

Skall försöka uppdatera oftare när bäbben har kommit....lovar.

KRAMELIKRAM
LOTTIS

Inga kommentarer: