fredag 11 oktober 2013

Välkommen SIGNE =)

Nu så har våran bäbis äntligen kommit, eller rättare sagt Signe (som hon skall heta) kom till oss 1 augusti.
Efter en lång och utdragen förlossning som slutade med felläge, sugklocka, neonatalen, en dålig mamma och operation så kom hon äntligen ut våran Signe.
hon hade det jättebra där inne i magen och hade inte alls tänkt att komma ut.
Men jag blev igångsatt och på kortet här nedan så ligger jag på förlossningen men värkarbetet har ännu inte börjat: 

 Bara några ynka minuter gammal.

Här har Signe hunnit bli en dag gammal.

Världens underbaraste barnmorska som var med och förlöste Signe kom upp till BB dagen efter för att kolla hur vi mådde eftersom det blev så himla dramatiskt under förlossningen.

Far och dotter =))

Till att börja med så koppades Signe för att få i sig något innan amningen kommit igång......

......men till skillnad från sina äldre systrar så fattade Signe på en gång hur man tar bröstet.

Blek efter att förlorat en massa blod, blodvärdet skall väl ligga runt 120> på kvinnor, men mitt låg på strax under 70. Läkaren som motvilligt skrev ut mig sa att jag förmodligen kände mig piggare än vad värdena visade. Men i det läget ville jag bara HEM.

Världens sötaste SIGNE.

I väntan på att mamma skall bli utskriven.

Två veckor gammal och redan ute och campar.

Roger med Ella & Inez.

Systrarna Bu & Bä.

Det gick alldeles utmärkt att sova i ligginsatsen till vagnen i husvagnen.

Ja att jag har att göra här hemma på dagarna är väl inte så konstigt.
Ella skall till skolan kl 08:10 - 13:10 varje dag.
Inez har dagis tis-tor kl 08:30 - 13:30.
Måndagar & fredagar så är Inez inte på dagis och då sover Inez middag när vi hämtar Ella, vilket innebär att jag måste väcka både henne och Signe för att vi skall gå och hämta Ella.
Jag har att göra på dagarna vill jag lova, men jag skall inte klaga.
Jag har ju faktiskt blivit berikad med 3 friska helt underbara barn.

Nej nu skall vi gå och hämta Ella i skolan.
uppdaterar snart igen......LOVAR.

Kranmelikram
LOTTIS

Inga kommentarer: