tisdag 21 december 2010

Snö, snö ,snö........

Det är ju helt otroligt vad mycket snö det kommer hela tiden. Min syster skrev något roligt på Facebook förra året som löd: ""Vart säger man upp prenumerationen på snö"".
Efter helgen som var så var det nästan så att man undrade vart man sa upp prenumerationen.

Jag har jobbat i helgen och tycker ju inte att det är så himla roligt att tvingas åka in till stan när det snöar för fullt, men hur som helst så tog jag mig in till stan och hem igen flera gånger under helgen och det gick faktiskt bra =)

Eftersom jag gillar att ta kort så var jag ju tvungen att fota lite i söndags när jag kom hem.......
Kolla in hjulspåren som blev när jag körde i bilen i garaget.......


....det kändes som om våran gata hade gått i iden helt och hållet. Inte ett hjulspår på resten av gatan. Det var nog ingen som kört bil eller varit ute alls efter det att jag åkte in till jobbet i lördags kväll....det var nästan kusligt lugnt.

När jag kom till jobbet i söndags kväll så hade dom fortfarande inte plogat och det kändes sisådär att parkera bilen då jag inte visste om jag skulle ta mig därifrån på måndag morgon, och det faktum att det toksnöade oxå gjorde mig lite orolig om sanningen ska fram......



Söndags natten var jätte lugn som dom flesta andra nätter men inatt så var dom faktiskt ute och plogade hör och häpnad.........

......som tur är så är det ju lätt snö som kommer ner så den går ju att borsta bort rät fort, men det är inte utan att jag undrade hur jag skulle komma ut från parkeringen......det roliga var att jag brukar vara duktig att lägga på en filt på framrutan på bilen så att man slipper skrapa rutan på morgonen och det hade jag gjort även denna gång, behöver jag säga att jag fick sopa en stund innan jag hittade filten.
Här kan ni se vart bilen stod, trodde inte att jag skulle kunna köra i mådden men det gick jättebra faktiskt.
Vädret skiftar hela tiden och idag är det klarblå himmel med strålande sol och -17 grader ute. Vi har börjat dagen idag med att vara inne och fixa lite....byta lakan, tvätta damsuga osv.
Roger är ledig i tre veckor nu och jag blev ju långledig igår och börjar inte jobba förrns onsdag 30:e nästa vecka. nu skall vi vara hemma och njuta av att vara lediga tillsammans.

Kramelikram
LOTTIS

1 kommentar:

Anita sa...

Hej! TACK för födelsedagskort och julkort. Vad dessa kort blir fina och personliga som Du får till dem! Stort Tack!
Verkar som ni har mycket mer snö än vi har här i Strängnäs, men skidåkning på golfbanan går bra säger Sven. Välkomna juldagen och en God Julafton önskar vi Er! Kram från Anita och Sven