torsdag 9 december 2010

Julpyntat klart......

Dom flesta som känner mig vet att jag älskar julen och all dess pynt, man kan aldrig ha för mycket julpynt om ni frågar mig. Problemen uppstår ju då man skall plocka ner julen och förvara den i förrådet tills nästa jul. Det är då man inser att förrådet är alldeles för litet.

Jag har i allafall julpyntat klart här hemma och är supernöjd, julkorten är skrivna och klapparna är nästan färdiginslagna.

Måste ju bara visa hur julfint vi har det här hemma.......


......den vita snögubben är en almanacka från Panduro som jag knopat ihop helt själv.
Julgranskulor i tre olika storlekar har jag haft i fönstret i flera år och vet inte vart jag fick det iden ifrån men "I Like it".


Nu fattas bara granen =)

På fm idag bakade Ella och jag en ny sats med lussebullar då dom förra snart är slut.
Efter lunch kom Nina & Hugo på besök ett par timmar, barnen lekte och vi mammor fick prata av oss lite. på kvällen åkte Roger på Odd Fellow gradgivning och Nina och Hugo var kvar och åt kvällsmat innan dom gick hem......vi har haft en trevlig em/kväll.

Måste ju bara visa min fina almanacka som jag har beställt för tredje året i rad. I år kunde man även ladda in sina egna bilder och använda som fram & baksida, det nappade jag på. Det enda man behöver göra är att gå in på personligalmanacka =)

Framsidan: Fotot taget 2010-09-27 (Ella 3 år)


Baksidan: Fotot taget 2007-09-20 (Ella 2 dagar gammal)


Snacka om att utvecklas.
Nu skall jag njuta av min egentid.....det blir nog framför tv´n.
Kramelikram
LOTTIS

Inga kommentarer: