lördag 24 oktober 2009

Ellas rum klart =)

Ja då var Ellas rum äntligen klart, det trodde jag ju aldrig att det skulle bli. Men helgen som var så gjorde vi ett sista ryck, Roger fixade golvet och alla lister. Sen flyttade vi in alla möbler och iordningställde rummet.

På måndagen bar det av till IKEA i Sthlm för att inhandla ytterligare saket till Ellas rum. Vita Lack hyllor, bord med tillhörande stolar skulle det oxå bli....men....det vita bordet var slut så då väntade vi med stolarna, dom vita hyllorna var oxå slut så dom fick vi vänta på med. Men jag fundrar på om jag skall ta en snabbsväng till Ikea i Linköping för att se om dom har det sista vi söker till rummet, vem vet.

Lite bilder på rummet då:







Dom nya gardinerna är ju inte uppsatta ännu och det är lite smått och gott kvar att fixa (lite lull lull som proffsiga inredare kallar det). Men jag kommer med nya bilder på det vid ett senare tillfälle.
Måste ju bara berätta att innan rummet blev klart så fick ju Ella en ny större säng som hon sov i bredvid våran säng i en vecka innan hon förra helgen fick flytta in till sitt nya rum. Det har gått jätte bra....lite groll ibland just vid läggdags men inga större problem.
Nu skall jag jobba två nätter till och sen är man långledig igen. Då blir det nog storstädning här hemma skulle jag tro.
Skriver mer en annan dag.
Tjillevippen =)


1 kommentar:

Nina sa...

Oj vad ni hunnit med, ser jättefint ut! Kul att det funkar med nya sängen också!
Hörs imorgon.
kram Nina