torsdag 14 juni 2012

Nya kort & pimpad trädgård =)

Jaha då var det dags för ett nytt inlägg igen. 
Det är lååååångt mellan inläggen....men är man småbarns mamma så är man. 

Våran Inez döptes ju den 3:e mars och nu som först så har jag lyckats få ihop alla tackkorten.
När jag satte mig ner och skulle göra det första för att se om det blev bra, så tog det ett par timmar och när jag sen insåg att jag skulle göra 17st kort till så kände jag att jag kanske hade tagit mig vatten över huvudet. Det trixiga är ju att få tiden att sitta själv ett längre tag utan att bli störd av barnen. Men skam den som ger sig........
                               Nämen, 18 st färdiga kort =)

 Jag gjorde två olika färgkombinationer, här kommer det första......

........här kommer det andra.
                                    ....det är ju lite extra roligt att ge bort kort som man har skapat helt på egen hand.


 Nu har ju sommaren kommit och med den tittar det fram så mycket fina blommor överallt i naturen, så även i min trädgård......
....fina liljor som jag fått av grannen =))

Eftersom jag inte är någon människa som gillar att ligga på knäna och påta i mina rabatter så har jag bara ett land i min trädgård och här är det.........
Det ser ju inte så där jätteroligt ut men med lite hjälp av min pappa så lade vi fiberduk och täckbark/barkmull i oktober förra året och nu var det dags med ett lass igen då ogräset kommer mera och mera.......

 ..........det tog inte så lång tid att lägga på då Roger och jag hjälptes åt, men bra blev det iallafall =))

Imorgon skall vi åka och hämta kattskallar (runda stenar i olika storlekar).
Dessa skall ligga på andra sidan huset....men det visar jag inte idag utan det får bli i nästa inlägg.

Kramelikram 
LOTTIS

1 kommentar:

Nina sa...

Å tackkortet va sååå fint! Fattar inte hur du orkar göra så många ;) Men nu tycker jag nog att ni måste komma hem snart =)
kram kram