söndag 25 juli 2010

Regnet det bara öser ner...=(

Det är klart att det är roligt med husvagn, fast bara när det är fint väder vill säga. Dom sista två nätterna har inte varit så hilma roliga, ni kan ju tänka er hur det känns när man vaknar mitt i natten och man fryser och hackar tänder som bara den. Var uppe och tittade på termometern i husvagnen och den visade 15.6 grader inni i husvagnen...lite kallare nätter än vad man har varit van vid nu ett tag. Till Ella & Roger har jag ju bäddat med täcke men till mig så bäddade jag bara med påslakan för jag vet att jag blir så himla varm. Ella sover ju i ena delan av vagnen och Roger och jag i den stora sängen i andra änden av vagnen. Men då var jag uppe och hämtade Ella och la henne hos oss och tog hennes tecke över mig. Ni kan ju tänka er synen med oss tre i en 140 bred säng....snacka om packade sillar....men det blev varm iallafall.

För ett par dagar sen var vi i Orsa björnpark och tittade på varg, björn, isbjörn och tigrar.....

...tanken på att möta denna best känns ju inte så himla lockande direkt....
.....mitt i parken bland alla isbjörnarna så stod det plötsligt en snökanon...då undrar man ju om vi på vintern åker skidor över björnarna som har gått i ide eller....eller?
Var bara tvungen att ta kort på denna roliga vägg som bestod bara av skidor .
Nu sitter vi på Tandådalens "Caravan Club" camping och har rätt tråkigt.....så tråkigt att det fick bli pizza till lunch........
Förutom att det är blåsigt som bara den, regnar hela tiden och är 8.6 grader ute så är den lite mysigt att sitta ihusvagnen och kuckilura.....tråkigt för Ella som inte är lika road av det men man får göra det bästa av saken ändå.
Här har vi utsikt över Hundfjället......rätt fin utsikt tycker jag.

Nu har regnet avtagit lite så nu måste vi nog gå ut en stund så Ella får springa av sig lite.
Tjingeling
LOTTIS

1 kommentar:

Tussa sa...

Ollá!

Måste bara säga att jag supergillar din nya designe på sidan. Störtläckert!!

Kämpa på i kylan! Vi gör som många andra och stannar i värmen....... Trodde vi iallafall tills vissa av oss också vaknade i natt och hackade tänder här nere i södern. Vaknade med hela sängen full av filtar som Claes hämtat under natten.

Kram , kram. Vi ses!!