onsdag 13 april 2011

Bakning & ett nytt kort!

Igår tisdag var en sådan där dag då jag mådde illa hela tiden. Då är det svårt att komma på vad man skall göra för att roa en 3½-åring. På fm gick vi och kastade skräp och sen gick vi till affären och inhandlade lite saker till bakning. Jag hade bestämt att jag skulle baka matbröd. Ella var måttligt road av bakningen idag, hon tjatade mest om att gått till granne Vilma och leka. Konstigt hon som alltid vill vara med i köket när det händer något. Jag satte tre degar på jästning och sen fick Ella gå till grannen och leka ett par timmar medans jag fick lite lugn och ro och kunde fortsätta med bakningen.

Kände mig riktigt nöjd när jag väl var färdig......trött och fortfarande väldigt illamående men ändå väldigt nöjd........=)))


Har hunnit med att göra ett kort oxå. Min bästa vän fyllde år förra veckan och det är klart att hon skulle få ett kort av mig.


Nu skall jag gå och titta på tv´n en stund innan det är dags för att titta nära på kudden.


Kramelikram

LOTTIS

1 kommentar:

Tussa sa...

Tack för senast!

Ser farlig ut den där maskinen!

Har jag förresten berättat om en "kompis" till mig som fastnade med fingrarna i sin bakmaskin?............en läskig historia!! :-)

Pussar & Kramar