lördag 21 augusti 2010

Vardagen närmar sig !

Ja då var semestern över för denna gång och vardagen närmar sig med STORA steg.....tråkigt.

Dom sista två veckorna på semestern så har vi varit hemma och fixat och donat lite var stans. Vi har bland annat köpt en lekstuga på annons till Ella. Den kommer att bli super fin när den är klar.
Här kommer det lite försmak på hur det kommer att bli.

Före.....

....och nästan klart. Dörren skulle ju varit röd men färgen tog slut så igår började jag måla den vit. Jag kanske ongrar mig men det får jag se när vi är klara.


Sen har jag hunnit med att måla om i vårat sovrum nere på landet oxå. innan vi fick Ella så hade vi garderober på sidan om våran säng men dom fick flytta ut ur sovrummet för att vi skulle få plats med spjälsängen.

Problemet var att det blev ju två vita hörn och det så ju lite konstigt ut.......
.....ja ni ser ju själva.
Det fick bli en fåndvägg som blev vit. Samtidigt så passade jag på att byta säng till Ella som fick ny säng hemma och den gamla togts ner till stugan.
Just det jag skriver Jag för Roger var ju i Tyskland och jobbade. Men jag fick hjälp av pappa som även hjälpte mig att förkorta Ellas säng lite eftersom den var för lång.
Och så här blev det.....jag blev nöjd, Ella tyckte det var spännande med ny(gammal) säng och Roger tyckte att det blev jättefint.
Ja just det jag fick ju hjälpt att måla oxå......=)......
....och så här blev Ellas lilla hörna.
På bilden syns det ju inte att våran säng står typ 2 dm från Ellas lilla hörna så då förstår ni kanske hur litet vårat sovrum är nere i stugan.
Förra söndagen så packade vi in oss i husvagnen igen och tog med oss fam.
Norberg och drog till strandstuviken för att campa.....
....här pågår det grillning för fullt.
På måndag börjar Roger att jobba igen =(......och Ella och jag får roa oss själva tills på onsdag kväll för då går jag på och börjar jobba igen. så på torsdag så är det dags för dagis igen för Ella. Stackars lilla Ella som börjar första dagen med en 7-17 tur.....inte direkt någon mjukstart direkt. Men det går nog bra.
Höll på att glömma att vi har fått en ny brevbärare under sommaren....en trevlig en som tom kommer ända in i huset för att lämna posten. Trevligt värre.......
.......=) =) =)
Igår storstädade jag hela huset och målade lite möbler till Ellas lekstuga och idag skall vi nog åka och köpa lite häckplantor till våran trädgård.
Tjingeling
LOTTIS

Inga kommentarer: