söndag 2 maj 2010

Sköna maj välkommen......

Sköna maj välkommen......ja det kan man verkligen säga. Nu känns det att det är våren som är på väg. Det tittar upp tussilago och vitsippor lite var stans ute i naturen. Även o våran trädgård så ser man att det är lite växter som tittar fram i vårsolen glans.

Igår natt (fredag) så tog jag kompledigt och följde men Roger & Ella till Stavsjö och bodde på vandrarhem och tittade på majbrasan. Det var jättemysigt...med var även Ellas farfar & hans Margaretha. Det blev vi grillade karrekotlett innan så magen skulle vara mätt och glad innan vi gick bort till brasan. Ella kraken var jättertrött men tyckte att det var jättespännande med brasan.


Rummen som vi bodde...(Stavsjö vandrarhem).

..fina brasan...


...Stavsjö kören Ventilerna sjöng för oss....och det hela avslutades med en massa fyrverkerier.

Har en natt kvar att jobba sen är man långledig igen....blir bra för i veckan tänkte jag packa ut allt i husvagnen och göra den klar för sommaren. När Ella är på dagis onsdag & torsdag så tänkte jag att jag skulle ta tag i våran övervåning igen och plocka iordning i förråden igen...fördelen med att packa ut i husvagnen är att det blir en massa plats övet till annat junk i förrådet.

Sen till helgen så ska jag ta det lugnt och bara slappa tror jag =)

Nu väntar vi på sommaren......
......Kram kram

LOTTIS

Inga kommentarer: